„Królowie szos w czasach koronawirusa”, „jedyni, których nie obowiązują granice”, a także „ostatni wolni ludzie na kontynencie” – takimi słowami w ostatnim czasie podsumowują kierowców ciężarówek gazety czasopisma i portale internetowe a ostatnio taki mi dokładnie słowami opisał najbardziej znany na świecie tygodnik polityczny.
Polski rząd potwierdził już że przedłuży zamkniecie polskich granic do 13 kwietnia 2020 . Dodatkowo w ostatnim czasie wprowadzono kolejne ogarniczenia w sprawie poruszania się po przestrzeni publicznej ! Spójszmy więc czy coś zmieni się dla firm transportowych.
W związku z tym ze większość ludzi jest przejęta koronawirusem , bez echa ogłaszane są nowe nowinki technologiczne , doskonałym tego przykładem mogą być ostatnie testy przeprowadzone przez firmę ElectReon.
Dla przypomnienia dla nie wtajemniczonych całą sytuacja miała miejsce w Bergamo we Włoszech. Kierowca który uszkodził ciężarówkę utknął w niej w ponieważ cała okolica była objęta kwarantanną. Wykonano mu badania wynik na całe szczęście okazał się negatywny jednak kierowca nie mógł wychodzić z pojazdu.
Nasze władze cały czas. nas zachęcają nad do pozostania w domu lub co niektórym nakazują zostać w domu pod groźbą kary. Poskutkowało to tym że w dużych miastach ruch na drogach zmniejszył się średnio o 70%. Co w tym wszystkim najlepsze zmniejszenie ruchu nie poskutkowało z zmniejszeniem się zjawiskiem smogu !
Osoby planujące przejazd przez granicę mogą skorzystać z linku do mapy który umieściliśmy powyżej. Na tej mapie w czasie rzeczywistym mogą sprawdzić średni czas oczekiwania na przekroczenie granicy. Korzystanie z niej jest zupełnie darmowe.
Polska jak i cała europa jest teraz zaangażowania w walkę z koronawirusem. Więc z tego powodu Polskie granice są zamknięte już od półtorej doby , podobne środki zapobiegawcze zastosowano w innych krajach europejskich takich jak Czechy , Niemcy czy Dania. W tym trudnym okresie dla całego świata przybywa stale problemów oraz pytań na które bardzo ciężko odpowiedzieć !
Rząd ma teraz pełne ręce roboty ale na szczęście nie zapomniał o naszej branży bowiem dzisiejszy komunikat skierował właśnie do branży transportowej. W komunikacie mowa jst głównie o zachowaniach oraz środkach jakie należy zapewnić pracownikom firm transportowych. Niestety ale jeżeli mam być szczery są to rady ogólne tak więc + że rząd o nas nie zapomniał ale – za tak ogólne rady…
Kierowca który prowadził kamaza , kolokwialnie mówiąc . Reprezentował typowy przykład ,,Dziad Transa” Bowiem nie posiadał uprawnień oraz badań w tachografie nie było wykresówki , a przewoźnik nie miał licencji. Kierowcę przyłapano na łamaniu prawa na drodze powiatowej ale tam też obowiązują te same przepisy jak na innych drogach publicznych.
W Niemczech rynek pojazdów ciężarowych jest zdominowany przez producentów krajowych. Przykładowo w roku 2018 tylko MAN i mercedes przejął 62% całego rynku w Niemczech. jeżeli chodzi o pojazdy ciężarowe. Tak więc nie. małym zaskoczeniem jest to że jedna z największych firm w Niemczech związana z Pomocą Drogową znalazła swojego nowego partnera biznesowego w Niemczech chodzi o firmę ADAC która to świadczy usługi z zakresu pomocy drogowej na terenie Niemiec.