Wymiana koła może wydawać się banalnie prosta, jednak z doświadczenia wiemy, że wielu kierowców ma z tym problem. Jako pomoc drogowa postanowiliśmy przygotować prosty poradnik, który w możliwie najprostszy sposób zobrazuje samodzielną wymienę koło w samochodzie. Zachęcamy do zapoznania się z naszym poradnikiem, który pokaże jak szybko i łatwo zmienić oponę.
1.Przenieś samochód na równą, płaską powierzchnię.
Jeśli nie jesteś na podjeździe lub w garażu, włącz światła awaryjne.
Upewnij się, że to koło się nie przetoczy. Jeśli jest to tylne koło, włącz hamulec postojowy. Jeśli jest to przednie koło w samochodzie z napędem na przednie koła, upewnij się, że samochód jest w parku (automatyczna skrzynia biegów) lub na pierwszym biegu (ręczna skrzynia biegów). Jeśli samochód jest standardowy (ręczna skrzynia biegów).
3.Zdejmij pokrywę piasty – Użyj płaskiego śrubokręta lub płaskiego końca klucza oczkowego, aby zdjąć kołpak.
Po zdjęciu umieść kołpak w bagażniku, aby nie został porysowany.
4.Poluzuj nakrętki kół – Teraz załóż jeden koniec klucza nakrętki na nakrętkę i przekręć go w lewo.
Poluzuj każdą nakrętkę tylko o jedną czwartą obrotu. Kontynuuj, aż rozluźnisz każdą nakrętkę.
5.Znajdź punkt podnoszenia samochodu.
Starszy samochód może po prostu korzystać z ramy, nowszy samochód będzie miał dwa wycięcia lub zakładki na szwie pod drzwiami, do których zmieści się fabryczny podnośnik. Umieść podnośnik i powoli podnieś samochód. Upewnij się, że samochód nie próbuje stoczyć się, gdy koło zejdzie z ziemi.
6.Podnieś samochód, aż będzie wystarczająco wysoki, aby zdjąć stare koło i włożyć nowe koło.
Nowe koło może mieć większą średnicę niż stare płaskie koło. Potrzebujesz wystarczająco dużo miejsca, aby pasowała nowa opona.
7. Z kołem w powietrzu zdejmij nakrętki i umieść je na ręczniku, aby się nie stoczyły.
8.Zdejmij koło z samochodu.
Upewnij się, że masz pewny chwyt, aby się nie stoczył. Wyjmij koło zapasowe z bagażnika i włóż starą oponę do bagażnika.
9.Dopasuj otwory nowego koła do śrub dwustronnych w samochodzie i ustaw koło na kołkach.
10.Zacznij ponownie zakładać nakrętki oczkowe.
Upewnij się, że zaokrąglony koniec nakrętki jest skierowany w stronę koła lub koło będzie obluzowane. Nakrętki powinny przeważnie wchodzić ręcznie. Weź klucz oczkowy i dokręć je tak mocno, jak to możliwe, za pomocą koła w powietrzu. Znowu je dokręcisz później, ale nie chcesz, aby koło poruszało się po ćwiekach.
11.Sprawdź ponownie każdą nakrętkę pod kątem szczelności.
12.Opuść samochód na podnośniku, aż koło zacznie dotykać ziemi.
Dokręć nakrętki za pomocą klucza oczkowego (w prawo, aby dokręcić). Powinny być bardzo ciasne. Jeśli jesteś osobą od małej do średniej, powiedziałbym, że powinny być tak ciasne, jak tylko możesz. Jeśli jesteś kulturystą, po prostu nie łam kolców.
13.Opuść samochód do końca drogi.
14.Wyjmij podnośnik i schowaj go w odpowiednim miejscu.
15.Załóż kołpak.
Upewnij się, że jest włożony bezpiecznie i równomiernie. Jeśli nie masz pewności, że kołpak jest bezpieczny, usuń go i poproś kogoś o pomoc w późniejszym czasie.