Audi Sport planuje podwoić sprzedaż do 2023 r. Większość tego wzrostu ze sprzedaży będzie pochodzić z wejścia na nowe rynki na przykład nowy RS6 Avant jest dostępny już w USA. Ale jaki jest plan elektryfikacji? Jak potoczy się los legendarnej R8? Aby to ustalić usiedliśmy z dyrektorem zarządzającym Audi Sport Oliverem Hoffmanem, aby spróbować.
Z tego co ustaliliśmy ,,Nie ma jeszcze konkretnej decyzji dotyczącej technologii która będzie zastosowana w nowej generacji R8. Ale wprowadzając nową wersję kultowej r8 audi musi spełniać wszystkie wymogi wynikające z przepisów które obowiązują na całym świecie. Oznacza to, że auto będzie musiało zelektryfikować nowe audi. Jednak obecny model r8 jest modelem podstawowym dla naszych kierowców wyścigowych i musimy sprostać temu zapotrzebowaniu teraz jak i w przyszłości”
Co najważniejsze, pojawi się Audi R8 trzeciej generacji pomimo tego ze 2 generacji sprzedawała się dużo gorzej niż pierwszej generacji. Spowodowane jest to tym że na rynku jest większa konkurencja, a cena nowej r8 jest wyższa.
Sprzedaż w Europie oscylowała koło 1200 egzemplarzy rocznie. Powolna sprzedaż przyczyniła się na większy nacisk na klienta wyścigowego R8 GT3 i GT4, który wykorzystuje ponad 50 procent części zamiennych i brał udział w ponad 700 wyścigach w ubiegłym roku. Hoffmann sugeruje, że nowy R8 będzie musiał zwiększyć zaangażowanie w wyścigi. Co prawdopodobnie oznacza hybrydę, a nie w pełni elektryczny pojazd.
„Audi ściśle współpracuje z chłopakami związanymi ze sportami motoryzacyjnymi w zakresie technologii akumulatorów, elektroniki itd. To dla nas dobra okazja, aby zdobyć nowe doświadczenie od naszych sportowców, a my wprowadzamy je w naszych samochodach seryjnych. ”