Tak dodatkowo waży znacznie więcej niż niż nowy Mercedes E63 S (1995 kg) lub BMW M5 sedan (1865 kg). Nowe Audi Rs6 jest cięższe, ponieważ jest bardziej naszpikowana nowymi technologiami niż jej poprzedniczka lub konkurencja, co śmieszne technologia którą w niej zastosowano jest zaprojektowana głównie w celu osiągania lepszych wyników i samego odczucia wagi. Trochę dziwne ale tak jest !
Jak to ! Do jasnej cholery !! ikona rodzinnego sportowego kombi jest hybrydą ! ? Wtf !!! Tak zgadza się jest hybrydą Ma 48-woltowy układ hybrydowy, który odzyskuje energię z hamowania i przechowuje ją w akumulatorze 10 Ah pod podłogą bagażnika. Cały układ elektryczny głównie służy do poruszania się przy niskim obciążeniu lub przy przyspieszaniu z dużą prędkością i uruchamianiu lub zatrzymywaniu auta poniżej 13 km / h . Pomyśl o tym rozwiązaniu jak o możliwości oszczędzenia paliwa , a nie jak o głownim napędzie….. Troszkę dziwne aby tak myśleć jeżeli stać mnie na takie auto ale kto bogatemu zabroni. Można w końcu spojrzeć też w innych kategoriach a mianowicie , chodzi o mniejszą emisję spalin a co za tym idzie w pewien sposób osoby kochający sportowe auta w końcu mogą się pochwalić że i oni dbają o środowisko w pewien sposób i w końcu mniej denerwować ekologów 🙂
Według producenta względem poprzedniczki nowa audi spala średnio mniej o 0.8 litra na 100km/h przyjmując że auto porusza się na autostradzie do dość ładny wynik ale przecież nie o to nam chodzi w aucie sportowym !!
Spokojnie 🙂 A więc co do samej jednostki napędowej nowe rs6 używa dokładnie tego samego silnika co proprzednia wersja c7 cztero litrowe 2x turbo z tym że nowe turbo jest nie co większe i dmucha dużo lepiej… konkretnie poprzednie turbo dmuchało nam 1.2 bara a nowe wydmuchują 1.4 bara dzięki temu turbo wydmuchuje nam ładne wyniki a mianowicie :
600 PS , 800 Nm a pierwszą setkę zobaczymy podobno juz po 3,6s ! To bardzo ładne osiągnięcie !